Osnova témat

  • Úvod

    Vítám Vás v kurzu, kde bych Vás chtěl přesvědčit o přínosu projektů mezinárodní spolupráce eTwinning. Jako učitel matematiky, informatiky a logiky působící ve své šestileté pedagogické praxi na školách několika typů bych Vám chtěl nabídnout svůj pohled na projekty eTwinning a přesvědčit Vás, aby jste udělali první krok směrem k zajímavým zkušenostem nejen pro Vás ale hlavně pro vaše žáky a studenty.

    Vítejte ve světě eTwinning!!!
  • Téma 1

    Diskusní fóra
    V této části najdete odkazy na diskusní fóra a jiné formy diskuse s tutorem ä ostatními účastníky kurzu.
  • Téma 2

    Předpoklady k absolvování kurzu
    Předpokládám, že jste byli seznámeni na některém informativním školení nebo mezi svými kolegy o problematice projektů eTwinning. Pokud ne, doporučuji Vám projít následující úkoly a materiály a případně konzultovat danou problematiku se mnou. Základním pravidlem eTwinningu je, že iniciovat eTwinning aktivitu ve vaší škole nebo škole Vašeho dítěte (pokud jste rodič nebo přítel školy) může kdokoliv z komunity školy. Obsah eTwinningového projektu pak jen naplňuje některá témata, která se děti na školách učí, eTwinning nabízí zajímavou a netradiční formu, jak tohoto obsahu dosáhnout.
  • Téma 3

    Proč potřebuji projekt eTwinning
    Poslechněte si v této části moje zkušenosti a mých kolegů s eTwinningem a pokuste se na závěr této části seřadit naše zkušenosti podle toho, nakolik by se Vám takový vliv na Váš osobní život i život ve Vaší škole líbil. V myšlenkové mapě na závěr kurzu si můžete rekapitulovat potřeby, reflektované v projektech eTwinning, mapu si můžete stáhnout a v programu FreeMind upravit, případně požádat tutora kurzu, aby Vám dal přístup k online prostředí www.mindmeister.com, kde byla mapa vytvořena.
  • Téma 4

    Zkušenosti s projektovým vyučováním a mezinárodní spoluprací
    V této části budeme chtít reflektovat vaše postoje k tématice projektovému vyučování a mezinárodní spolupráci. Příklady dobré praxe konkrétních projektů eTwinning naleznete v navazujícím kurzu KONKRÉTNÍCH INSPIRACÍ pro eTwinnig. Často jako učitelé děláme s dětmi aktivity, které sami slovem projekt nenazýváme, ale při konfrontaci s jinými kolegy docházíme k závěru, že na jiné škole je tato aktivita za projekt považována. Hlavním cílem této části je tedy i najít co nejkonkrétnější shodu nad pojmem projekt s ostatními učiteliv kurzu a tutorem.

    Co si vy představujete pod pojmem projekt?
    Do následujícího úkolu popište, jak jsou projekty realizovány ve vaší škole. Ať už vámi osobně nebo v rámci celé školy.
  • Téma 5

    Motivace k Vaší účasti na projektu eTwinning
    V minulé části jsme Vás spíše konfontovali s potřebami jiných učitelů a s naší představou o využití projektů eTwinning. Zde bychom se více koukli na zoubek vaší osobní motivace účastnit se projektu a trošku nastínili možná rizika Vašeho zapojení do projektu. Nejprve se koukněte na následující články. CO si o nich myslíte? Některé z nich jsou již starší, v čem se ale změnila česká společnost po realizaci projektu SIPVZ. Jaké hlavní riziko vidíte vy v používání ICT ve výuce - popište do následujícího úkolu!
  • Téma 6

    Přínos mezinárodního projektu pro studenty/žáky
  • Téma 8

    • Téma 9

      • Téma 10

        • Téma 11

          • Téma 12

            • Téma 13

              • Téma 14

                • Téma 15

                  • Téma 16

                    • Téma 17

                      • Téma 18